Porządek obrad
1.
Sprawy porządkowo-organizacyjne:
1)
otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności podejmowanych uchwał,
2)
ustalenie porządku obrad,
3)
przyjęcie protokołu z sesji nr V z dnia 18.09.2024 r.,
4)
informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o działalności między sesjami.
2.
Interpelacje i zapytania Radnych.
3.
Podjęcie uchwał w sprawie:
1)
w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, sposobu ich świadczenia oraz wysokości cen za te usługi.
2)
w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej podwyższenia stawek czynszu w mieszkaniowym zasobie Gminy Kluczbork.
3)
w sprawie poparcia uchwały nr V/55/2024 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 10 lipca 2024 r. w sprawie przyjęcia apelu w sprawie modernizacji linii kolejowych strategicznych dla rozwoju województwa opolskiego i południowo-zachodniej Polski.
4)
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Kluczbork na lata 2024 – 2027.
5)
w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców tworzących nowe miejsca pracy na terenie Gminy Kluczbork.
6)
w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych na terenie Gminy Kluczbork.
7)
w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków.
8)
w sprawie zmiany uchwały nr XI/192/19 Rady Miejskiej w Kluczborku z dnia 28 sierpnia 2019 r. w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe, godziny doraźnych zastępstw, także wysokość i warunki wypłacania nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla nauczycieli.
9)
w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej.
10)
w sprawie zmian w budżecie Gminy Kluczbork na 2024 rok.
4.
Odpowiedzi na zgłoszone w pkt. 2 interpelacje i zapytania Radnych.
5.
Sprawozdanie z działalności Burmistrza za okres między sesjami
1)
opinia komisji rewizyjnej,
3)
przyjęcie sprawozdania.
6.
Wolne wnioski i informacje.